Pirkanmaan maakuntamuseolta pyydetään lausuntoa otsikossa mainitusta hankkeesta. Kaavamuutoksen päätavoitteena on tontin jakaminen. Ali-Huikkaantie 14:ssä nykyään sijaitseva, vuonna 1955 valmistunut omakotitalo on tarkoitus säilyttää.
Ali-Huikkaantie 14 sijoittuu alueelle, jonka varhaisin omakotitaloasutus on syntynyt toisen maailmansodan jälkeisen asutustoiminnan tuloksena. Lähialueen rakennuskanta on kokenut muutoksia ja on nykyään sangen heterogeenistä, ja kaavahankkeen korttelissa on myös jaettu tontteja. Uudisrakennuksen sijoittuessa tontin sisäosiin osa kaava-alueen kaupunkikuvallisista arvoista on kuitenkin mahdollista säilyttää, mikä on huomioitu kaavaluonnoksessa muun muassa merkinnällä sj-6. Alueellinen vastuumuseo on tutustunut hankkeen aineistoon ja toteaa, että sillä ei ole hankkeesta kulttuuriympäristön arvojen osalta huomautettavaa. Mikäli hanke etenee kaavaluonnoksessa esitettyjen periaatteiden mukaisesti, kaavaehdotuksesta ei ole välttämätöntä pyytää alueellisen vastuumuseon lausuntoa.
Pirkanmaan maakuntamuseolta pyydetään lausuntoa otsikossa mainitusta hankkeesta. Kaavamuutoksen päätavoitteena on tontin jakaminen. Ali-Huikkaantie 14:ssä nykyään sijaitseva, vuonna 1955 valmistunut omakotitalo on tarkoitus säilyttää.
Ali-Huikkaantie 14 sijoittuu alueelle, jonka varhaisin omakotitaloasutus on syntynyt toisen maailmansodan jälkeisen asutustoiminnan tuloksena. Lähialueen rakennuskanta on kokenut muutoksia ja on nykyään sangen heterogeenistä, ja kaavahankkeen korttelissa on myös jaettu tontteja. Uudisrakennuksen sijoittuessa tontin sisäosiin osa kaava-alueen kaupunkikuvallisista arvoista on kuitenkin mahdollista säilyttää, mikä on huomioitu kaavaluonnoksessa muun muassa merkinnällä sj-6. Alueellinen vastuumuseo on tutustunut hankkeen aineistoon ja toteaa, että sillä ei ole hankkeesta kulttuuriympäristön arvojen osalta huomautettavaa. Mikäli hanke etenee kaavaluonnoksessa esitettyjen periaatteiden mukaisesti, kaavaehdotuksesta ei ole välttämätöntä pyytää alueellisen vastuumuseon lausuntoa.